1.CAMIOANE CU PRELATA

Cele mai comune mijloace de transport intalnite pe drumurile din toata lumea camioanele cu prelata au diverse capacitati de incarcare si se impart in mai multe categorii.
I. camionete cu prelata de 1,5 tone util
II. camionete cu prelata de 3,5 tone util
III. camioane cu prelata de 7,5 tone util
IV. camioane cu prelata de 20-22 tone util
V. camioane cu semiremorca cu prelata tip MEGA
VI. camioane cu semiremorca cu prelata tip JUMBO
VII. camioane cu prelata cu remorca

Pentru partide de marfa sub 1 tona si pana in 3,5 tone, daca se doreste un transport rapid dintr-o locatie in alta camionetele cu prelata de 1,5 -3,5 tone util pot asigura un transport eficient si flexibil. De asemenea, aceste camionete pot fi dotate si agreate ADR pentru transport de marfuri periculoase (ADR : Acordul european referitor la transportul rutier international al marfurilor periculoase     incheiat la Geneva la 30.09.1957. Sistemul de ADR al camionului  –  o trusa ce contine: 1 galeata  cu nisip, extinctoare, lopata, manusi si cizme pt sofer , iar soferul trebuie sa detina atestat pentru transport marfa ADR.)

Datorita prelatei, marfa se poate incarca si pe laturile camionetelor cu moto – stivuitoare dar si pe deasupra cu macarale.

Pentru partide de marfa mai mari de pana in 8 tone, marfuri generale sau ADR, camioanele de 7,5 tone util cu prelata pot constitui o alternativa avantajoasa pentru transport.

Camioanele de 20-22 tone cu prelata sunt mijloacele de transport marfuri standard adesea intalnite pe toate rutele de transport.
Avand o lungime a semiremorcii de 13.60 m, latime de 2.45 m si inaltime la prelata de 2.60-2.70 m si un volum mediu de aproximativ 86-89 metri cubi, acest tip de camioane pot incarca 20-22 tone de marfa. Camioanele standard de 20-22 tone pot deservi atat pentru transport la grupaj cat si pentru transport complet.
In aceste camioane pot fi incarcati 34 europaleti nesuprapozabili respectiv  68 europaleti suprapozabili sau mai multi in cazul in care inaltimea europaletului este mai mica si permite suprapunerea a mai mult de 2 paleti.
* 1 europalet are dimensiunile : L = 1.2 m, l = 0.8 m, h = 1.2 m (inaltimea poate varia)

Camioanele cu prelata tip MEGA (sau MEGATRAILER) spre deosebire de cele standard pot incarca in semiremorca un volum mai mare de marfa. Aceasta datorita inaltimii care poate atinge 2,95 – 3,00 m, astfel reusind asigurarea la incarcare a unui volum de 95-100 metri cubi, la o greutate utila de maxim 20-22 tone.

Camioanele cu prelata tip JUMBO au spre deosebire de celelalte tipuri de camioane o semiremorca asa numita „gat de lebada” – mai joasa in partea centrala si mai ridicata la capete. Podeaua coborata permite incarcarea marfurilor/obiectelor deosebit de inalte pana la 3 metri inaltime in partea centrala, si 2,40 m pentru partea din fata – gatul de lebeda propriu-zis.
Volumetric, camioanele JUMBO pt prelua pana la 95 metri cubi de marfa si un tonaj util de 21-22 tone.

solicita o rezervare!

2.CAMIOANE CU REMORCA

Camioanele / autocamioanele cu remorca, sunt preferate in unele cazuri pentru volumul util mai crescut fata de alte camioane.

Ca si dimensiuni utile de incarcare, camioanele cu remorca insumeaza dimensiunea camionului 7-8m x 2.45m x
2.70m (L x l x h) cu dimensiunile remorcii: 7-8m x 2.45m x 2.70m sau, in unele cazuri 3m

Marfa care se poate transporta pe acest tip de camioane variaza de la o gama larga de marfuri generale pana la marfa periculoasa (ADR). De regula aceste camioane cat si remorcile sunt dotate cu prelata decopertabila pentru a usura incarcarea marfii.

Camioanele cu remorca sunt mai rare decat camioanele standard cu semi-remorca.

solicita o rezervare!

3.DUBE INCHISE

Camioanele sau autocamioanele cu semi-remorca cu pereti rigizi total inchise poarta generic denumirea de „dube” sau „dube inchise”.
La acest tip de camioane incarcarea marfurilor se face doar prin usile din spatele camionului sau semiremorcii.
Camioanele tip duba sunt des intalnite in transportul de confectii si textile, unde sunt dotate cu bare pentru transportul umeraselor cu haine, precum si in transportul marfurilor sensibile la intemperiile meteorologice. Bineinteles, camionele tip duba pot incarca si transporta orice alt tip de marfa generala paletizata sau la saci, cutii, baloti, etc cu conditia sa fie incarcata doar prin spatele camionului (in general depinde de furnizorul marfii daca are in dotare transpalet pentru “impingerea” paletilor in camion)

solicita o rezervare!

4.CAMIOANE FRIGORIFICE

Camioanele frigorifice asigura transportul international sau intern pentru marfurile cu diverse grade de perisabilitate.
Marfurile ce se pot transporta cu camioane frigorifice sunt de regula din categoria celor alimentare, dar pot fi si alte categorii de bunuri: flori, medicamente, substante termosensibile, etc.

Mijloacele de transport cu frig sunt de mai multe categorii si capacitati.
– Dube frig de 1,5 tone util
– Dube frig de 3,5 tone util
– Dube frig de 20-21 tone util

Peretii dubelor frig sunt construiti din material termoizolant pentru a nu permite schimbul de temperatura cu mediul extern si a mentine asupra marfii temperatura specificata.
Mijloacele de transport frigorifice permit transportul marfurilor perisabile in mai multe variante:
– Transport cu congelare – se foloseste atunci cand marfurile trebuie transportate la temperaturi foarte scazute sub 0 grade Celsius ( de regula pana la -20 grade C)
– Transport cu refrigerare – se foloseste atunci cand marfurile trebuie doar mentinute pe toata durata transportului la o temperatura constanta ( pozitiva sau negativa)
– De retinut este ca temperaturi in zona de congelare ( -20 grade C ) pot fi obtinute mai ales pe dubele frig de mari dimensiuni ( 20 tone util )

solicita o rezervare!

5.CAMIOANE DE VOLUM MIC

Pretabile pentru un transport rapid si usor camioanele de volum mic au sarcini utile ( capacitate de incarcare ) intre 1,5 si 3,5 tone.
Aceste mijloace de transport pot avea carosare inchisa ( vanete, dubite ) sau cu prelata ( camionete )
Ele pot fi folosite atat in regim de camion complet ( FTL ) cat si in regim de grupaj ( LTL ).

Rapiditatea este cuvantul de ordine cand se apeleaza la astfel de mijloace de transport

solicita o rezervare!

6.CAMIOANE AGABARITICE

Un transport este considerat agabaritic atunci cand dimensiunile marfurilor / bunurilor de transportat depasesc cu mult dimensiunile standard ( 13,60m x 2,45 m x 3m – Lxlxh) ale unui camion standard de 20 de tone.
Greutatea care poate fi transportata pe traielere agabaritice variaza in functie de numarul de osii ale trailer-ului.
Trailerele agabaritice sunt de mai multe tipuri: low-bed ( cu podeaua apropiata de sol – asa numitele trailere „gat de lebada”, trailere extensibile pe latime si/sau pe lungime pentru marfuri extrem de lungi, cu un numar variabil de osii.

solicita o rezervare!